how to change the default port 81 ?

Discussion in 'Installation/Configuration' started by Jugernaut, Jul 30, 2005.

  1. Jugernaut

    Jugernaut New Member

    hi,

    first i must say ispconfig is a very great piece of work !
    i'm just another noob on linux, spend a lot of time with bad manuals or how-tos... to bring my dedicated server to work without all that visas and confixx crap.

    since i found the how-to for SuSE 9.3 from falko the things get better day by day and i guess i'm now also infected with the linux virus ;)

    i wonder how i can change the default port 81 of ispconfig into another one after installation ?
    maybe i'm just blind but i don't find any informations on that...
    hope someone can help - thx

    cheers
     
  2. till

    till Super Moderator


    After installation please do the following:

    Stop the ISPConfig system: /etc/rc.d/init.d/ispconfig_server stop (RedHat/Mandrake) or /etc/init.d/ispconfig_server stop (SuSE).

    Open the file /home/admispconfig/ispconfig/lib/config.inc.php, look for the variable

    $go_info["server"]["server_url"]

    and change port 81 to your new port.

    Afterwards, edit the file /root/ispconfig/httpd/conf/httpd.conf and replace all occurrences of port 81 with your new port number. Then restart the
    ISPConfig system: /etc/rc.d/init.d/ispconfig_server start (RedHat/Mandrake) or /etc/init.d/ispconfig_server start (SuSE).

    Dont forget to activate the new port in your firewall settings!
     
  3. Jugernaut

    Jugernaut New Member

    damn - 7 minutes to answer, thats lighting fast :eek:

    THX bud, seems quite easy... :)

    cheers
     
  4. falko

    falko Super Moderator

    One thing to add: Don't use port 80 or 443 for ISPConfig or any other port that's already in use on your system... ;)
     
  5. timbo

    timbo New Member

    Of course, A Linux newb screws up his new ispconfig install by:

    Adding the frigging external ip address to the iplist in ISPConfig.

    Here's one for you Falko, How can I change the IPList back to default FROM OUTSIDE ISPConfig? Since I changed it, I can't access it anymore from https://host.example.com:81.

    I only got to look at it for like five mins :(

    thx tb
     
  6. till

    till Super Moderator

    Do you need an answer to your question or an answer from falko ;)

    Open the file /home/admispconfig/ispconfig/lib/config.inc.php and cahnge the line:

    $go_info["server"]["network_config"] = 1;

    to:

    $go_info["server"]["network_config"] = 0;

    Then restart your server and login to the ISPConfig controlpanel to change the IP's in the IPList.

    General remark: Please make a new thread in the Forum if your question is not related to the topic of the thread.
     
  7. timbo

    timbo New Member

    Oops, sorry and sorry. I looked in so many forums, I forgot which one I was in.

    Any answer would do, I was just expecting Falko to find it first. :rolleyes:

    Actually it is sort of related (now) because my system keeps telling me that:
    /home/admispconfig/ispconfig/lib/config.inc.php is a "new" file.

    Could that file have been created in another directory?

    Thanks for the response, I'll do better next time.

    dumbo
     
  8. till

    till Super Moderator

    No, if ISPConfig has been installed correctly the file must be in zhis location.

    Is thsi your first logib in the ISPConfig admin interface?
     
  9. Jcorrea920

    Jcorrea920 New Member

  10. Jcorrea920

    Jcorrea920 New Member

  11. edge

    edge HowtoForge Supporter

    zhis.. lol.. You are a true German :)
     
  12. millpark10

    millpark10 Member

    Instructions still valid for ISPconfig2/IPcop?

    Hi,
    as a real newbie in this forum I must say, thank you, got a lot of help and hints from HowtoForge over some time.

    Just now I really need to know if the method given earlier in this thread is still valid.
    I just installed "perfect server ISPconfig2 on Ubuntu 9.10" and since before I am running
    IPcop as firewall to internet.
    As soon as I put ISPconfig on my DMZ and tried to reach it I realized IPcop is not
    allowing access via port 81.
    Is there new edits to make or do I just follow "all of the above"?

    Thanks and regards,
    //millpark10
     
  13. falko

    falko Super Moderator

    Yes, it's still valid.
     

Share This Page